Sposoby na zwiększenie liczby wizyt w salonie health and beauty

0
155

Naturalnym jest, że czasami terminarz salonu jest pusty a czasami wprost przeciwnie nawał pracy jest zbyt duży. Niezależnie od czego czy masz wielu czy niewielu klientów warto zastanowić się jak rozwijać swoją działalność i pozyskiwać kolejnych klientów w sposób wygodny i skuteczny. W niniejszym artykule przedstawiamy kilka uniwersalnych wskazówek przydatnych dla salonów beauty.

Happy Hours

Reklama jest dźwignią handlu. Czy to samo można powiedzieć o promocjach i rabatach? Z pewnością tak! Dlatego do czasu do czasu warto z takowej dźwigni skorzystać. Warto pamiętać o tym, że planując akcje promocyjne nie możemy wdrażać zbyt skomplikowanych pomysłów. Promocje raczej powinny być proste i zrozumiałe. Przykładowe promocje jakie można zastosować w salonie beauty to Happy Hours, karty podarunkowe lub oferowanie komplementarnych usług/produktów.

W przypadku Happy Hours powinniśmy wybrać te godziny, podczas których salon jest nieco rzadziej odwiedzany. Delikatne obniżenie ceny podczas wybranych godzin może pomóc w zapełnieniu salonu klientami o tej porze dnia, gdy zazwyczaj jest to nieco trudniejsze. Warto informacje o tańszych terminach zaprezentować klientom w kalendarzu online tak aby na bieżąco mieli podgląd w jakich terminach warto się umówić by złapać okazję.

Sprzedaż komplementarnych produktów i usług

Oferowanie usług/produktów dodatkowych to nic innego jak prób zaoferowania klientowi dodatkowej usługi (np. farbowanie włosów) w ramach jednej wizyty w salonie w promocyjnej cenie. Tą samą metodę można wykorzystać do sprzedaży produktów. Na przykład możemy zaoferować klientom kosmetyki kilkadziesiąt procent taniej niż zazwyczaj jednak tylko w dniu wizyty. Jest to połączenie promocji limitowanej czasowo ze sprzedażą usług komplementarnych (np. usługa fryzjerska + odżywka do włosów). Praktyka pokazuje, że ten całkiem sprytny pomysł czasami nieźle się sprawdza.

Karty podarunkowe

Kolejnym pomysłem są karty podarunkowe. Karty podarunkowe są dobrym sposobem na budowę lojalności wśród stałych klientów. Pomysł ten miał szczególne zastosowanie podczas pandemii, gdy salony pozostawały zamknięte. Sposób ten jednak warto przetestować nawet gdy mamy otwarty salon. Sprzedaż kart podarunkowych jest dobrym sposobem na budowanie długoterminowej relacji z klientami.