Strona głównaBiznesObecność salonu kosmetycznego w social mediach – sposób na pozyskanie klientów

Obecność salonu kosmetycznego w social mediach – sposób na pozyskanie klientów

Chcesz budować zaangażowanie klientów? Chcesz wyjść do nich ze swoją ofertą w miejscu, w którym lubią spędzać czas. Z niniejszego artykułu dowiesz się o potencjale, który tkwi w mediach społecznościowych.

Czemu social media są tak ważne?

Social media to obecnie najpopularniejszy nośnik informacji i rozrywki. Każda firma, która chce być zauważona przez potencjalnych klientów, powinna zainwestować w marketing społecznościowy.

Za jego pomocą masz możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem i budowania z nim długotrwałej  relacji. Regularne dodawanie postów i relacji to bardzo tani sposób reklamy. Twoje publikacje bardzo szybko się rozprzestrzeniają i w krótkim czasie mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Na jakich platformach powinieneś być obecny?

Social media nieustannie się rozwijają. Poprawiają nie tylko komunikację między użytkownikami, ale dostarczają wielu narzędzi do promocji biznesów. Jest kilka platform, na których powinieneś być obecny.

  • Facebook. Na tej platformie warto założyć fanpage swojego zakładu. Jeżeli kiepsko czujesz się w nowych technologiach, bez problemu znajdziesz ludzi, którzy cię w tym wesprą. Potencjalni klienci to wzrokowcy. Wrzucając zdjęcia fryzur wykonanych w twoim salonie, pomożesz, podając im decyzje o wizycie.
  • Instagram. Kiedyś służył tylko do chwalenia się zdjęciami z wakacji. Dziś to również skuteczne narzędzie marketingowe. Ciekawy profil pomoże w odniesieniu sukcesu.
  • Aplikacja mobilna. Tu możesz skorzystać z gotowych rozwiązań. Aplikacja ułatwi nie tylko zarządzanie salonem kosmetycznym online, ale również będziesz skutecznie komunikował się z klientami.
  • TikTok. Aplikacja służąca do wysyłani krótkich filmów. Jeżeli chcesz przyciągnąć do siebie młode osoby, warto rozważyć założenie profilu na tej platformie.
  • YouTube. Jeśli masz umiejętności nagrywania i montowania filmów, możesz założyć kanał swojego salonu na tej platformie. Filmy z wszelkiego rodzaju metamorfoz cieszą się dużą popularnością i dzięki nim możesz zrobić ruch w swoim zakładzie.

Budowanie wizerunku firmy w Internecie

Obecność w social mediach jest też pewnym zagrożeniem. Mogą pojawić się i szybko rozprzestrzeniać negatywne informacje o twoim salonie. Prawdą marketingową jest to, że ludzie chętnie piszą o swoich negatywnych doświadczeniach. Poradzenie sobie z taką sytuacją wymaga rozwagi i uspokojenia emocji.

Jeżeli twoi klienci narzekają w mediach społecznościowych, że na wizytę w twoim salonie długo się to może warto przyjrzeć się harmonogramowi rezerwacji. Przyczyną mogą być zbyt duże puste okienka między kolejnymi wizytami. Tu przydatny będzie kalendarz online dla salonu kosmetycznego.

Na wszystkich platformach, na których jesteś, musisz przedstawiać swój wizerunek w sposób spójny i przemyślany.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne